18.1.2024
Meiko tunnetaan laadukkaista ohjelmistoprojekteista, joita olemme tuottaneet jo yli 10 vuotta. Uusi tytäryhtiö tarjoaa analytiikan, palvelumuotoilun ja digimarkkinoinnin ratkaisut tämän ympärille entistä parempien digihankkeiden aikaansaamiseksi.
Uuden tytäryhtion, Meiko Creativen, myötä Meiko tarjoaa asiakkailleen entistä laadukkaampaa palvelua. Parhaan mahdollisen digiratkaisun luomiseksi meidän on ymmärrettävä asiakasta, tämän liiketoimintaa ja tämän omia asiakkaita - sitä kuka palvelua käyttää ja miten. Käyttäjäkeskeisyyden myötä pystymme varmistamaan palvelun paremman käyttäjäkokemuksen, mutta myös priorisoimaan kehitystyötä. Tämän avulla pystymme luomaan juuri oikeanlaisen palvelun oikeisiin tarpeisiin, parantaen käyttökokemusta ja asiakastyytyväisyyttä.. Näistä asioista puhuttaessa puhutaan palvelumuotoilusta ja juuri tähän Meiko Creative tulee keskittymään. Kun asiakkaamme voittavat, me voitamme.
Palvelumuotoilun rooli on korostunut viime vuosina lähes jokaisella toimialalla. Asiakaskokemukseen kiinnitetään entistä enemmän huomiota ja negatiiviset kokemukset vaikuttavat palvelun käyttöön. Loppukäyttäjän ymmärryksellä rakennetaan myös samanaikaisesti markkinointistrategiaa, joka on hyvä huomioida jo palvelua rakennettaessa. Tunnistamalla asiakkaat alkuvaiheessa, tiedämme käyttöönoton yhteydessä ketä tavoitella ja mistä heidät tavoittaa.
Laajentuminen on looginen osa omaa palveluvalikoimaamme. Huomaamme usein olevamme tilanteessa, jossa varsinainen ohjelmistotuote on toimitettu ja asiakkaamme alkavat vasta tämän jälkeen miettimään markkinointia. Tavoitteemme on tuoda markkinoinnin merkityksellisyys esille jo ennen ensimmäisenkään koodirivin kirjoittamista. On helpompaa rakentaa alusta alkaen hyvin markkinoitava palvelu, kuin lisätä markkinointia tähän jälkikäteen. Myytävä tuotteesi tai palvelusi on juuri niin houkutteleva, kuin asiakkaasi sen kokevat olevan – tehdään siitä herkullinen heti alusta alkaen.
Monesti ongelmat asiakkaidemme digimarkkinointikumppanien kanssa alkavat jo sivustosta kerättävän analytiikkadatan ongelmista, koska tätä tietoa ei osata hyödyntää. Seurantaa tehdään, mutta se on valitettavan usein laadutonta, eikä tue liiketoiminnan tavoitteita. Meiko Creative tulee tarjoamaan jatkossa myös digimarkkinoinnin palveluita, joissa huolehditaan siitä, että digimarkkinoinnin toimet pohjautuvat vahvaan sivustosta/palvelusta saatavaan analytiikkadataan ja laadukkaaseen taustatutkimukseen.
Tutkimuksessa pureudutaan asiakkaan liiketoimintaan, selvitetään ketkä ovat heidän asiakkaita ja kuinka heidät tavoittaa (luodaan ostajapersoonat), miten vastaavia palveluita haetaan ja millä termeillä (tehdään hakusanatutkimus), tutustutaan markkinaan ja kilpailijoihin (tehdään kilpailija-analyysi). Näiden tutkimusten jälkeen osaamme sanoa miten ostavia asiakkaita kannattaa lähteä tavoittelemaan tuloksekkaasti ilman mutuilua. Isona etuna on myös se, että monesti digimarkkinointia tehdessä huomataan analytiikkadatan pohjalta, että sivuston ostopoluissa on parannettavaa (konversio-optimointi); pystymme puuttumaan myös siihen, vaikka se vaatisi syvemmälle koodiin sukeltamista.
Näillä uusilla palveluilla pystymme toteuttamaan entistäkin paremmin lupaustamme me voimme voittaa vain jos asiakkaammekin voittavat.