11/9/2018

Rohkeasti kohti jatkuvaa kasvua

Meikolla ei aina olla osattu olla rohkeita. Olemme kautta historiamme olleet rohkeita asiakkuuksien, uusien teknologioiden, järjestämiemme tapahtumien ja sosiaalisen kanssakäymisen suhteen. Markkinoinnin suhteen olemme olleet pelokkaita ja arkoja.
Sampo Virmasalo
Sampo Virmasalo

Kasvu rohkaisee kehittymään

Kasvoimme edellisellä tilikaudella todella rajusti, liikevaihtomme parani 77,2%, tuloksemme kasvoi 8,5% ja henkilöstö yli kaksinkertaistui. Kasvun seurauksena oli pakko alkaa miettimään, kuinka voisimme kehittää toimintaamme vastaavan linjan ylläpitämiseen. Realisteina emme tietenkään oleta, että pystymme pitämään vastaavia lukuja yllä vuodesta toiseen, mutta pidämme silti tavoitteet korkealla ja tähtäämme aurinkoon. Arvojemme mukaan: Rohkeasti!

“Oletteko te levy-yhtiö vai mikä te olette?”

Kuten sanottua, emme ole tähän mennessä uskaltaneet markkinoida toimintaamme sen täydellä potentiaalilla. Sana meistä toimijana on kiirinyt lähinnä puskaradion välityksellä ja puskaradion kuuluvuus on rajallinen, joskin äärettömän arvokas. Markkinointipelon on nyt kuitenkin aika väistyä ja meidän aika tarttua sitä surullisen kuuluisaa härkää sarvista: Let the world know that we are here for your business!

Mikä Meiko on

Olematon markkinointi on tuonut esille vuosien varrella jopa tragikoomisia tilanteita, joissa meiltä on suoraan kysytty mikä me olemme? Mieleenpainuvin lienee kysymys “Oletteko te levy-yhtiö vai mikä te olette?”.

Meiko: Synonyymi laadukkaalle digitaaliselle palvelulle

Meiko Oy on ohjelmistojen kehittämiseen ja prosessien hiomiseen erikoistunut ohjelmistoalan asiantuntijayritys. Henkilöstömäärämme on reilut 20 ja yrityskulttuurimme on kasvuvaiheessa. Pidämme kovasti koodaamisesta, uusista teknologioista ja etenkin äsken mainittujen yhdistämisestä. Meiltä löytyy osaamista ja intohimoa suunnitella kauniita ja helposti käytettäviä digitaalisia palveluita, jotka palvelevat tarkoitustaan. Arvostamme myös toisiamme ja haluamme tuoda sen ilmi koska tiedämme, että vain yhdessä voimme onnistua tavoitteissamme.

Vaatimaton tavoitteemme on tuottaa asiakkaillemme parasta mahdollista palvelua ja paras mahdollinen palvelu.

Tavoitteista puheenollen, olemme myös älyttömän kunnianhimoista sakkia – aina hallituksesta harjoittelijoihin saakka. Vaatimaton tavoitteemme on tuottaa asiakkaillemme parasta mahdollista palvelua ja paras mahdollinen palvelu. Antaa ns. epäreilua kilpailuetua.

Meikon markkinoinnin tulevaisuus

Markkinoinnista meillä vastaa asiaankuuluvasti sille omistettu tiimi. Tiimi koostuu allekirjoittaneesta, Kaposen Karista, sekä tällä hetkellä opintoihinsa kuuluvaa harjoittelua suorittavasta Maiju Schreckistä. Uskomme, että tällä kokoonpanolla pääsemme pitkälle. Ja kun tarves vaatii, laajennamme joukkoamme.

Uskomme myös siihen, että oman toiminnan tarkastelu sen oman pienen laatikon ulkopuolelta, on avaintekijä yrityksen parempaan tulevaisuuteen. Tämän takia meillä on tukena myös muutama hyväksi koettu markkinoinnin kumppani, joilta saamme apua mm. markkinointivideoiden tuotantoon, sekä viestinnän sparraamiseen. Näin toimien, koemme saavuttavamme tarvittavat kohderyhmät mahdollisimman hyvin.

Tulevasta en tiedä muuta kuin että sen on oleva jännittävä ja kirkas, muttei täysin tyyni. Ei ole muita vaihtoehtoja, kun tekemisen into ja halu kasvattaa tunnettuuttamme on tällä tasolla. On aivan huikeaa, kun tietää että nyt tehtävillä liikuilla on iso rooli kasvun tavoitteiden saavuttamisessa.

Sampo Virmasalo
Sampo Virmasalo
Toimin Meikolla markkinointipäällikkönä, johtoryhmän jäsenenä ja koodarina Suomen Sopimustiedon tiimissä. Intohimojani työn ulkopuolella ovat lumilautailu, MTB enduro ja valokuvaus. Perhe ja ystävät ovat minulle erittäin tärkeitä. For the love of doing everything.